fredag 4. januar 2008

Singel og sexløs

Jeg er singel. For første gang på over 10 år. Det i seg selv er jo litt av en overgang. Akkurat nå har jeg en lang liste over prosjekter jeg aldri burde prøvd å gjøre selv, men som jeg nok må utføre allikevel. Med mindre noen faller pladask for meg i løpet av helgen, og kan lokkes til det hvite huset mitt for å utføre vaktmestertjenester. Det skal settes inn dobbeltvinduer, et rom skal males, det skal monteres ting fra Ikea og bilen min har fortsatt to av sommerdekkene sine på.. Ja, det er i det hele tatt en god del ting å ta seg til. Mannfolkjobber, ville jeg kalt det. Om jeg da ikke var litt mer oppegående, enn at jeg innrømmer at jeg ikke er god på sånt.

Men tilbake til overskriften. Ja, for du klikket neppe på den for å lese om min komplette inkompetanse hva bildekk angår. Jeg er altså singel. Ti år siden sist. I tillegg har jeg sannelig fått sexlyst! Ja, for dèt passet jo ypperlig. For første gang på ti år sovner jeg alene om kvelden, våkner alene om morgenen, og DA våkner altså den delen av meg som gjerne skulle hatt sex. Du snakker om ironisk. Så langt kan vi konkludere med at Gud er mann. Eventuelt innehaver av Kondomeriet.

Ja, for hva gjør single med sexlyst? Her er det ikke et alternativ å skrape med seg noen hjem fra byen. Sex med fremmede frister meg ganske enkelt ikke. Jeg er litt for lite glad i kroppen min til å elske tanken på å dele den med noen for første gang. Så da skal man klare seg selv da? Jeg har venninner med nattbordskuffen full. Og huhei hvor de skryter. Farge, fasthet og rotasjonshastighet. Du skal bare ikke tro at en dildo er en dildo, liksom. Neida, den til sitt bruk, og den til mitt bruk. Så løsningen burde altså være såre enkel. Man shopper seg en orgasme.

Men hvor er spenningen med det da? Hvor er gleden av å oppleve at den andre blir tent? Hvor er den myke huden, og de faste hendene? Jeg vil ha sex jeg, ikke orgasme. Ja, altså....for all del...men dere skjønner hva jeg mener. Får man kjøpt en dildo som i utgangspunktet er punktert? Og så må man behandle den pent for at den skal reise seg i all sin stolthet? Stønner den også? Sier den at den har lyst på meg?

En sånn en kan man selvsagt skaffe. Men da heter det fort mann på heltid. Det vil jeg jo heller ikke ha. Jeg vil ikke ha noen som maser. Noen som roter. Noen som blander seg inn. Stiller krav, og har forventninger. Jeg stortrives som singel jeg, men jeg sliter litt med kombinasjonen single og sexløs med sexlyst.

La oss håpe 2008 blir året de lager en festlig sak i gummi, som har flere menneskelige egenskaper, men som ikke protesterer på å bli lagt bort i perioder. Ja, for det må da for pokker være flere enn meg som er singel og sexløs?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var jaggu på tide at nettopp du begynte å blogge!
Fint å se deg, og jeg fatter ikke at vi sees så sjelden.

Står det ingenting i Kamasutraboken din om sex og singelliv?

Anonym sa...

Så et liv i sølibat er ikke helt deg, altså? ;)

Anonym sa...

Herlighet, jeg lurer på om ikke den boka ble igjen da jeg flytta. Den er min!

Jeg trodde sølibat var min greie jeg, helt til jeg ble singel. Du snakker om skjebnens ironi.